äventyr är enkelt!

Ja, äventyr är enkelt om man är lika lättroad som jag. Igår var jag med om ett litet äventyr nämligen. Jag skulle resa i fem timmar på ett tåg mot norrland, närmare bestämt Östersund. Tågresan inefattade ett byte i sundsvall. Vad kan gå fel? Jag är underbar och positiv 24/7 så INGET kan gå fel. Nej i stället händer att äventyr!(det är så vi gör det, vi som tror på the secret!) I högtalarna får jag efter ca en timme höra att tåget är 25 minuter sent. snart är det 40 minuter sent och det trevliga människan i högtalarna säger att vi inte kommer hinna med tåget som vi ska byta till i sundsvall. Jag är nästan oberörd, för jag VET att allt kommer att ordna sig på bästa sätt - det gör det alltid för mig. min värld är underbar. Så när vi till slut är framme i sundsvall får vi, ca 20 pers som ska vidare till östersund, att vi ska få åka taxi de återstående milen till östersund! Va spännande och kul kände jag! Så jag åkte taxi i 2,5 h igår kväll! Och vi kom bara fram ca en halvtimme senara än va tåget skulle vara framme! Vilket äventyr va!

Nog om det lilla äventyret, idag är ett nytt äventyr! Jag och mina kära pappa ska åka in till staden östersund igen och julhandla lite sådär i sista minuten! Alltid lika trevligt. såja. nu ska jag föna mitt vakra hår. Ha en underbar ''dan föra dopparedan'!!


 taxi är enligt vissa mycket lyxigt! Jag vet inte jag... men trevligt är det iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0